Szeretnéd tudni, hogy a honlapod még menőnek számít-e a piacon? Olvasd el ezt a cikket, és ellenőrizd, hogy szükséged van-e egy weboldal újratervezésre a piaci pozíciód megőrzéséhez!
Trendek jönnek és mennek, de vannak olyan megoldások, amelyek örökzöldek, ezért hosszú távon sem lőhetsz velük mellé. Ezeket a bombabiztos design elemeket azonban nem árt kissé megbolondítani néhány merészebb, frissebb és innovatívabb ötlettel, hogy beírd magad a látogató emlékezetébe.
A feltűnő húzások egy darabig jó szolgálatot tehetnek, de azért nem árt résen lenned, hogy időben kiszúrd, ha valami már nem előre viszi a vállalkozásodat, hanem inkább visszaveti a fejlődésben.
Most megmutatok 5 olyan webdesign megoldást, amelyek már korántsem ütnek akkorát, mint néhány éve. Ha ezeket alkalmaztad eddig a honlapodon, most itt az első figyelmeztetés, hogy talán ideje lenne elgondolkodnod a weboldal újratervezésen.
1. Képcsúszka és carousel
Ötletes, egyszerű – és egy letűnt kor emléke. A felhasználói élmény szempontjából ugyanis a felmérések szerint sokkal kevésbé működik jól, mint szeretnénk. Nehezíti a navigációt, és a statisztikák szerint sajnos a felhasználók legfeljebb az első képre kattintanak rá szívesen, a többit figyelmen kívül hagyják. Felmérések bizonyítják, hogy az első kép utáni képek a figyelem 1-2%-át kapják és inkább dísznek hiszik. Több baj van vele, mint amennyit a konyhára hoz.
Az egymás után beúszó képek optimális sebességét szinte lehetetlen jól belőni: lesz, aki szerint zavaróan gyors vagy éppen túl lassú a tempó, ezért nagyobb eséllyel növeli a visszafordulási arányt. Weboldal újratervezéskor érdemes inkább úgynevezett hero-t (azaz egyetlen kép – jól célzott üzenettel) használni és a végletekig csiszolni.
2. Agresszív felugró ablakok
Azt gondoltad, hogy könnyebb úgy feliratkozókat nyerni, ha a felhasználónak rögtön az arcába ugrik egy harsány színű, erőteljes szöveggel ellátott ablak, ami mindenféle földi jót ígér az email-címéért cserébe? Tévedtél. Sokakat elrettent ez a fajta nyomulás. Ha még azt sem tudja, mit talál az oldaladon, esze ágában sem fog feliratkozni vagy részt venni a sorsoláson, nyereményjátékban stb.
Különösen rossz a helyzet, ha valamilyen oknál fogva nem egyértelmű a felhasználó számára, hogyan tud megszabadulni a kéretlenül felugró ablaktól. Ha nem találja a bezárás gombot mert nincs vagy mert a felugró ablak nem reszponzív, akkor biztosan menekülőre fogja és nagy valószínűséggel sosem látod őt viszont. Teljesen mindegy, hogy mennyire szép az újratervezett weboldalad, ha használhatatlan.
3. Totál alap stock fotók
Az animált részletek és az izgő-mozgó tartalmak csak akkor tudnak megfelelő hatást elérni, ha kellő óvatossággal és arányérzékkel kerülnek fel az weboldalra. Ha túl sok dolog próbálja felhívni magára a figyelmet, az összezavarja a felhasználót és nagy valószínűséggel a te érdekeidet is kevésbé szolgálják az egymással versengő tartalmak.
Az animációk használatakor mindig tartsd szem előtt, hogy pontosan milyen célt is szolgálnak.
A háttérvideók esetében is fontos, hogy soha ne legyenek túlságosan mozgalmasak. Elvégre azért kerülnek fel a honlapodra, hogy felkeltsék a látogatók figyelmét, nem pedig azért, hogy eltereljék a figyelmet a weboldal tartalmairól. Mobil verzióban pedig inkább zavarják az olvashatóságot, újratervezett weboldaladon már inkább ne használd!
4. Túl sok animáció vagy mozgó tartalom
Az animált részletek és az izgő-mozgó tartalmak csak akkor tudnak megfelelő hatást elérni, ha kellő óvatossággal és arányérzékkel kerülnek fel az weboldalra. Ha túl sok dolog próbálja felhívni magára a figyelmet, az összezavarja a felhasználót és nagy valószínűséggel a te érdekeidet is kevésbé szolgálják az egymással versengő tartalmak.
Az animációk használatakor mindig tartsd szem előtt, hogy pontosan milyen célt is szolgálnak.
A háttérvideók esetében is fontos, hogy soha ne legyenek túlságosan mozgalmasak. Elvégre azért kerülnek fel a honlapodra, hogy felkeltsék a látogatók figyelmét, nem pedig azért, hogy eltereljék a figyelmet a weboldal tartalmairól.
5. Túl sűrű tartalom
Amióta az okostelefonok képernyője túlsúlyba került az asztali gépes böngészéssel szemben, a túl sűrűn szedett és túlságosan hosszú szöveges tartalmak ideje is lejárt. Néhány sor után elveszítheted a látogatók figyelmét, ha nem tördeled az iskolában tanultaknál jóval gyakrabban a weboldalon megjelenített szöveget.
Weboldal újratervezés után használnod kell alcímeket és fejezetcímeket az átláthatóság érdekében.
Gondold át – vajon a te weboldaladon hány idejétmúlt megoldás porosodik?
Ráférne végre egy ráncfelvarrás? Akkor írj nekünk!